Dersin Adı | İşletmelerde Kriz Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTOI 227 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; işletmelerde karşılaşılan krizlerin anlaşılması, yönetilmesi ve aşılması konusunda öğrencileri temel teorik bilgiler ve daha çok pratik örnekler üzerinden bilgilendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; kriz, kriz yönetimi ve krizde iletişimin, işletmeler için önemi konusunda temel bilgi ve pratik örnekleri içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Ders Materyalleri |
2 | Kriz tanımı ve özellikleri | Ders Materyalleri |
3 | Kriz türleri | Ders Materyalleri |
4 | Krize etki eden faktörler | Ders Materyalleri |
5 | Kriz süreci | Ders Materyalleri |
6 | İş dünyasından kriz örnekleri | Ders Materyalleri |
7 | Ara Sınav | Ders Materyalleri |
8 | Kriz yönetimi, amaçlar ve özellikler | Ders Materyalleri |
9 | Kriz yönetimi, amaçlar ve özellikler | Ders Materyalleri |
10 | Kriz yönetimi ve iletişim | Ders Materyalleri |
11 | Kriz yönetimi ve iletişim | Ders Materyalleri |
12 | İş dünyasından kriz örnekleri | Ders Materyalleri |
13 | Sunuş | Ders Materyalleri |
14 | Krizde liderlik | Ders Materyalleri |
15 | Genel tekrar | Ders Materyalleri |
16 | Final |
Ders Kitabı | Kriz Yönetimi, Prof. Dr. Melek Vergiliel Tüz, Nobel Akademik Yayıncılık |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kriz yönetimine ilişkin mevzuat |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 25 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 114 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İş sağlığı ve güvenliği alanına temel oluşturan kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. | |||||
3 | Kimyasalların tehlikeleri konusunda bilgi sahibi olup ve risk analizleri yapar. | |||||
4 | Maden işletmelerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit edebilir. | |||||
5 | Makineler, teçhizatlar ve koruyucular hakkında bilgi sahibidir. | |||||
6 | Yangından korunma konusunda bilgi sahibi olarak yangınla mücadele sürecini düzenler. | |||||
7 | Kişisel koruyucu ve donanımlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir. | |||||
9 | İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında bilgi sahibi olarak, işyerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit eder, kayıt ve raporlama yapar. | |||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
11 | İş planlaması ve organizasyonu yaparak, iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. | |||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir ve bu becelerileri çalışma ortamında kullanır. | |||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest